Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε σεμινάριο με τίτλο «Εκπαίδευση φοιτητών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στις Πρώτες Βοήθειες και ΚΑΡΠΑ» (3/12/2024)
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τη Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024, θα πραγματοποιηθεί δίωρο σεμινάριο με τίτλο «Εκπαίδευση προσωπικού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στις Πρώτες Βοήθειες και ΚΑΡΠΑ» (9:00-11:00 π.μ.).
Χώρος υλοποίησης: Αμφιθέατρο ΔΙ.Κ.Ε.Π.Π.Ε.Ε. «Σταύρος Νιάρχος», Πανεπιστημιούπολη Ιωαννίνων
Εισηγητής: MD PhD. Αθανάσιος Κιτσάκος, Γενικός Χειρουργός- Εντατικολόγος - Επειγοντολόγος, Διευθυντής του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών, Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων
Δικαίωμα συμμετοχής: Προπτυχιακοί & Μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες & Υποψ. διδάκτορες
Διαθέσιμες θέσεις: 250
Τρόπος επιλογής: Σειρά προτεραιότητας κατάθεσης αίτησης.
Αιτήσεις: On line αιτήσεις από Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024 (10.00 π.μ.) έως Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 (10.00 π.μ.) στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfERwiMNJeh3bRGNJgmgp4Y4G-9oZvVTI6x1MmPC3VSh1hhBA/viewform
Βεβαιώσεις: Έκδοση και αποστολή Βεβαιώσεων Παρακολούθησης από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.)
Σε περίπτωση μεγάλης ζήτησης, το σεμινάριο θα επαναληφθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Με τιμή,
Ο Πρόεδρος του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Καθ. Ξενοφών Μπήτσικας
Αντιπρύτανης Διεθνών Σχέσεων, Εξωστρέφειας και Δια Βίου Μάθησης
Έγγραφο πρόσκλησης
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε σεμινάριο με τίτλο «Εκπαίδευση προσωπικού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στις Πρώτες Βοήθειες και ΚΑΡΠΑ» (2/12/2024)
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, θα πραγματοποιηθεί δίωρο σεμινάριο με τίτλο «Εκπαίδευση προσωπικού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στις Πρώτες Βοήθειες και ΚΑΡΠΑ» (9:00-11:00 π.μ.).
Χώρος υλοποίησης: Αμφιθέατρο ΔΙ.Κ.Ε.Π.Π.Ε.Ε. «Σταύρος Νιάρχος», Πανεπιστημιούπολη Ιωαννίνων
Εισηγητής: MD PhD. Αθανάσιος Κιτσάκος, Γενικός Χειρουργός- Εντατικολόγος - Επειγοντολόγος, Διευθυντής του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών, Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων
Δικαίωμα συμμετοχής: Μέλη προσωπικού τουΠανεπιστημίου μας (ΔΕΠ, διοικητικοί, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ, συμβασιούχοι σε διοικητικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου)
Διαθέσιμες θέσεις: 250
Τρόπος επιλογής: Σειρά προτεραιότητας κατάθεσης αίτησης.Αιτήσεις: On line αιτήσεις από Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024 (10.00 π.μ.) έως Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 (10.00 π.μ.) στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdndSCUtOXyiivrU4W-9blzWTOP-yDPP_8qhATC96McmMWQJg/viewform
Βεβαιώσεις: Έκδοση και αποστολή Βεβαιώσεων Παρακολούθησης από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.)
Με τιμή,
Ο Πρόεδρος του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Καθ. Ξενοφών Μπήτσικας
Αντιπρύτανης Διεθνών Σχέσεων, Εξωστρέφειας και Δια Βίου Μάθησης
Έγγραφο πρόσκλησης
Νέο εξ αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με έναρξη τον Νοέμβριο 2024
Ετήσιο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης 450 ωρών "Μουσική αγωγή: θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές"
|
(Νοέμβριος 2024 - Ιούνιος 2025)
- Έναρξη προγράμματος: 25 Νοεμβρίου 2024
- Λήξη προγράμματος: 26 Ιουνίου 2025
- Ώρες επιμόρφωσης: 450 (15 ECTS)
- Διάρκεια: 7 μήνες
- Μέθοδος υλοποίησης: Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση (με βιντεοδιαλέξεις)
- Επιστημονικά και Ακαδημαϊκά υπεύθυνος του προγράμματος: Θεοχάρης Ράπτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Έναρξη εγγραφών: 7 Νοεμβρίου 2024
- Λήξη εγγραφών: 25 Νοεμβρίου 2024
- Κόστος συμμετοχής: 250 ευρώ (€) – παρέχονται εκπτωτικές κατηγορίες / καταβολή του κόστους σε 3 δόσεις
- Δυνατότητα δωρεάν παρακολούθησης της 1ης διδακτικής ενότητας του προγράμματος
- Link φόρμας υποβολής αίτησης για συμμετοχή στο πρόγραμμα: https://forms.gle/zP92pDgfTa7jjk2Z7
Ξεκινά στο Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το ΝΕΟ Πρόγραμμα Επιμόρφωσης: «Μουσική αγωγή: θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές». Το πρόγραμμα υλοποιείται με βιντεοδιαλέξεις (MOOCs) σε μία καινοτόμα πλατφόρμα μάθησης με διαδραστικό περιεχόμενο (βιντεοδιαλέξεις, quiz, δραστηριότητες, λειτουργία forum, σημειώσεις κ.ά.). Περιλαμβάνει 450 ώρες επιμόρφωσης και διαρκεί 7 μήνες. Αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών και Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και μοριοδοτείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Αποκλειστικά διαδικτυακή εξ αποστάσεως διδασκαλία
- Μοριοδοτήσεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Πιστοποιητικό επιμόρφωσης από Δημόσιο Πανεπιστήμιο (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων).
- Διδάσκοντες και επιστημονικά υπεύθυνοι των μαθημάτων αναγνωρισμένοι καθηγητές ελληνικών Πανεπιστημίων που εγγυώνται την υψηλή ποιότητα των μαθημάτων.
Σκοπός του προγράμματος:
Στο μάθημα παρουσιάζονται κάποιες βασικές θεωρητικές αρχές και κατευθύνσεις από τον χώρο της μουσικής παιδαγωγικής και παρέχονται πολλές προτάσεις για μια δημιουργική, πολυδιάστατη και δημοκρατική μουσικοπαιδαγωγική πράξη. Η πράξη αποτελεί το επίκεντρο όλου του μαθήματος, ενώ η θεωρία αποτελεί τη βάση, τόσο για τον σχεδιασμό, όσο και για τον αναστοχασμό, τον επαναπροσδιορισμό και τη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σημασία της μουσικής στον χώρο της εκπαίδευσης, ιδίως στις μικρές ηλικίες.
Παρουσιάζονται κάποιες βασικές αρχές και προτάσεις για μουσικές δραστηριότητες, με έμφαση στην ακρόαση ήχων και μουσικής, στο τραγούδι, στην κίνηση, στη χρήση των κατάλληλων μουσικών οργάνων, σε μορφές δραματοποίησης και μη συμβατικής σημειογραφίας και ασφαλώς σε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς των παραπάνω. Παράλληλα γίνεται ειδική αναφορά στη συναισθηματική έκφραση των μικρών παιδιών, για την οποία ο ρόλος της μουσικής αγωγής μπορεί να είναι καθοριστικός.
Μετά, το ενδιαφέρον στρέφεται στην ομαδική διάσταση της μουσικής πράξης, με πολλές συγκεκριμένες προτάσεις για όλα τα σχετικά θέματα που μπορεί να αφορούν την ομάδα μουσικής σε κύκλο, όπως τον συντονισμό, τον σχεδιασμό, τη στοχοθεσία, τα υλικά, την οργάνωση του χώρου. Η συζήτηση για την ομαδική διάσταση της μουσικής αναδεικνύει και τη συμπεριληπτική δύναμη που μπορεί να έχει η μουσική, ιδιαιτέρως σε εκπαιδευτικά πλαίσια. Αναφορά γίνεται στις δυνατότητες που διανοίγονται από την/ον εκπαιδευτικό για τη συμπερίληψη παιδιών από ευάλωτες ομάδες, παιδιών προσφύγων ή παιδιών με αναπηρίες και παρουσιάζονται βασικές αρχές και πρακτικές για μια συμπεριληπτική μουσική τάξη.
Προσεγγίζεται επίσης η θεωρία της επικοινωνιακής μουσικότητας, που εξηγεί σε μεγάλο βαθμό όσα ειπώθηκαν και παραπάνω για τη μουσική στη ομάδα και για τη συναισθηματική έκφραση των παιδιών και την επικοινωνία μέσω της μουσικής. Παρουσιάζεται ένα θεωρητικό σχήμα που αναδεικνύει την επικοινωνιακή διάσταση της μουσικής, ενώ ταυτόχρονα γίνονται συγκεκριμένες προτάσεις για εφαρμογές σε εκπαιδευτικά πλαίσια. Με τον τρόπο αυτό γίνεται και το πέρασμα στη μουσική ως κομμάτι του πολιτισμού, στις μουσικές παραδόσεις, με συγκεκριμένες αναφορές σε εκφάνσεις της παιδικής έκφρασης και δημιουργίας, όπως είναι τα παιχνιδοτράγουδα και τα μουσικά παιχνίδια.
Η επιτυχής παρακολούθηση του μαθήματος συμβάλλει στη εξοικείωση με βασικές θεωρίες και αρχές που επιτρέπουν το δημιουργικό σχεδιασμό μουσικών δραστηριοτήτων σε διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια, που προσαρμόζονται κάθε φορά στις ιδιαίτερες ανάγκες μαθητών, εκπαιδευτικών και περιβάλλοντος, ευρύτερου και στενότερου.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Σε κάθε ενδιαφερόμενο (κάτοχο Απολυτηρίου Λυκείου).
Ενδεικτικά, το πρόγραμμα απευθύνεται στις ακόλουθες ομάδες ενδιαφερομένων:
- Σε νηπιαγωγούς και παιδαγωγούς παιδικών σταθμών, που μπορούν να χρησιμοποιούν ποικιλοτρόπως στο καθημερινό τους πρόγραμμα.
- Σε δασκάλους, που μπορούν να χρησιμοποιούν ποικιλοτρόπως τη μουσική στο μάθημά τους.
- Σε εκπαιδευτικούς μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
- Σε δασκάλους μουσικής σε ωδεία και μουσικές σχολές.
- Σε όποια και όποιον ενδιαφέρεται για τη μουσική και αναγνωρίζει την αξία της, ιδίως για τις μικρές ηλικίες του.
- Σε φοιτήτριες και φοιτητές παιδαγωγικών και μουσικών τμημάτων.
- Σε κάθε εκπαιδευτικό που θέλει να χρησιμοποιεί τη μουσική στα μαθήματά του.
Διδακτικές Ενότητες & Διδάσκοντες
1η Διδακτική Ενότητα: Εισαγωγή στη θεματική - μουσική και κίνηση - γλώσσα και τραγούδι
Διδάσκων: Θεοχάρης Ράπτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
2η Διδακτική Ενότητα: Ακρόαση ήχων και μουσικής- μουσικά όργανα - μουσική αγωγή και συναισθηματική επάρκεια
Διδάσκων: Θεοχάρης Ράπτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
3η Διδακτική Ενότητα: Η ομαδική μουσική συνάντηση
Διδάσκουσα: Δήμητρα (Μίτσυ) Ακογιούνογλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
4η Διδακτική Ενότητα: Μουσική αγωγή και συμπερίληψη
Διδάσκουσα: Δήμητρα (Μίτσυ) Ακογιούνογλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
5η Διδακτική Ενότητα: Η μουσική αγωγή μέσα από το πρίσμα της επικοινωνιακής μουσικότητας
Διδάσκουσα: Ζωή Διονυσίου, Καθηγήτρια, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
6η Διδακτική Ενότητα: Μουσικές παραδόσεις στην τάξη
Διδάσκουσα: Ζωή Διονυσίου, Καθηγήτρια, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
7η Διδακτική Ενότητα: Τελική Εργασία
Διδάσκων: Θεοχάρης Ράπτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον Οδηγό Σπουδών
Οι εγγραφές και η υλοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μέσω της σελίδας:
https://coursity.gr/courses/course-v1:UOI+MusicEducationAnnual+2024_T1/about
Επισκεφτείτε την καινοτόμα πλατφόρμα μάθησης και εγγραφείτε τώρα στο www.coursity.gr
Το Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, Μέσων Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το Maliotis Cultural Center at Hellenic College της Βοστώνης, με τη συμμετοχή των:
- Οικουμενικό Πατριαρχείο, Τμήμα Eλληνικής Παιδείας (Ecumenical Patriarchate, Greek Education Department),
- Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής, Τμήμα Ελληνικής Παιδείας (Greek Orthodox Archdiocese of America, Department of Greek Education),
- Greek Applied Linguistics Association,
- Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων,
- Study in Greece,
- The University of Chicago, Center for Hellenic Studies, και
- Fondazione Vexillum,
διοργανώνουν το:
11ο Διεθνές Θερινό Πανεπιστήμιο «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ»
Η δράση προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στη Βοστώνη από 24-29 Μαΐου 2025, στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων του Maliotis Cultural Center (campus of Hellenic College at 50 Goddard Avenue) στο Brookline και θα υλοποιηθεί μέσω του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων.
Το 11ο Διεθνές Θερινό Πανεπιστήμιο φέρει φέτος τον ειδικότερο τίτλο:
Ομογενειακά μέσα ενημέρωσης: προκλήσεις και προοπτικές για την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό
Ενδεικτικές θεματικές:
- Η διεθνής παρουσία των μέσων ενημέρωσης της διασποράς και η προσφορά τους στον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό.
- Η προσφορά των ομογενειακών μέσων στη διάδοση και διάσωση της ελληνικής γλώσσας.
- Απεικονίσεις και αναπαραστάσεις της Ελλάδας στα ομογενειακά μέσα ενημέρωσης.
- Ομογενειακά μέσα ενημέρωσης, ταυτότητα και πολυπολιτισμικοί ορίζοντες.
- ΜΜΕ της διασποράς και σύγχρονες κρίσεις (μνημονιακή, προσφυγική, κλιματική, πολεμική, ενεργειακή). Γλωσσικές αναπαραστάσεις και συμβολισμοί.
- Ο παιδευτικός ρόλος των μέσων ενημέρωσης της διασποράς.
- Δυνατότητες συνεργασιών και συμπράξεων στο πλαίσιο ενός παγκόσμιου φόρουμ ελληνικών ομογενειακών μέσων ενημέρωσης.
Παράδοση εξωστρέφειας
Μετά από 10 χρόνια αναγνωρισμένης επιτυχίας της διοργάνωσης, η παράδοση της καλλιέργειας της εξωστρέφειας και των συνεργασιών με εξέχοντες διεθνείς φορείς της εκπαίδευσης, του πολιτισμού και των μέσων ενημέρωσης, συνεχίζεται. Υπενθυμίζεται ότι το Δ.Θ.Π. «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ» τα προηγούμενα έτη υποστηρίχθηκε από το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, την Ελληνική Αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, την Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων (ελληνικό τμήμα), την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης, το Γαλλικό Τμήμα του Ομίλου Ευρωπαϊκού Τύπου (Club de la Presse Européenne, Paris), το Centre Culturel Hellénique του Παρισιού, το Instituto De Letras του Rio De Janeiro University, το Department of Media, Communications, Creative Arts, Language and Literature, Faculty of Arts του Macquarie University, το Macquarie Greek Studies Foundation στο Σίδνεϊ κ.ά.
Συμμετοχές
Στο πρόγραμμα θα συμμετέχουν διευθυντές και δημοσιογράφοι των ελληνικών ομογενειακών μέσων από την Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία, την Ασία και την Αφρική. Επίσης θα συμμετέχουν πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και ερευνητές από ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, διανοούμενοι και καλλιτέχνες.
Δωρεάν συμμετοχή. Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα θα προσφερθεί δωρεάν. Απευθύνεται σε δημοσιογράφους, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, διδάκτορες, εκπαιδευτικούς, ενώ δέχεται και ένα ποσοστό επαγγελματιών που έχουν αντίστοιχα ενδιαφέροντα, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. Το πρόγραμμα προσφέρει πιστοποιητικά αναγνώρισης συμμετοχής και εκπαιδευτικό υλικό στους συμμετέχοντες.
Η παρουσία των ΜΜΕ από την Ελλάδα και την ομογένεια
Τη διοργάνωση υποστηρίζουν ως χορηγοί επικοινωνίας η ΕΡΤ, ΕΡΤ 2, ΕΡΤ3, ΕΡΤ WORLD, το Πρώτο Πρόγραμμα 105,8 και η Φωνή της Ελλάδας, καθώς και το Κανάλι της Βουλής. Χορηγοί επικοινωνίας είναι επίσης το Real FM, η Real News, και το real.gr, καθώς και το CNN GREECE. Ως χορηγός επικοινωνίας συμμετέχει το Greek Service της Deutsche Welle. Ως χορηγοί επικοινωνίας συμμετέχουν επίσης τα ακόλουθα μέσα ενημέρωσης: Orthodox Observer News, Εθνικός Κήρυξ/The National Herald στις Η.Π.Α., η καθημερινή εθνική έκδοση Greek Herald και η εφημερίδα Neos Kosmos από την Αυστραλία, το Ελληνικό Κοινωφελές Ραδιόφωνο Νέας Υόρκης COSMOS FM, H W Media Group από την Αυστρία (ομογενειακές ιστοσελίδες https://hephaestuswien.com/, https://pyramisnews.gr και το ελληνόφωνο ραδιόφωνο στην Αυστρία, Hephaestus Radio). Επιπλέον, συμμετέχει το Pyramis News που απευθύνεται στην ομογένεια της Αφρικής και των Αραβικών Κρατών. Χορηγοί επικοινωνίας είναι επίσης τα εξής ομογενειακά μέσα: Kallimera Massalia, WNTN Radio-1550 AM/Grecian Echoes στη Βοστώνη, Hellenic Radio από το Μπεντφορντβιού (Bedfordview) του Γιοχάνεσμπουργκ, εφημερίδα «Ελευθερία» Λονδίνου, 2mm Radio, Sydney, Darwin, Wollongong, ιστοσελίδα «Ηχώ» Κεντρικής και Νοτίου Αφρικής, Broadcast Canadian & International TV Network (BCI media) στον Καναδά κ.ά.
Η προβολή του προγράμματος
Το πρόγραμμα του 2025 προβάλλεται και μέσω τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής διαφήμισης με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό και σκηνοθέτη κ. Γιάννη Μπέζο.
Διεύθυνση προγράμματος
Ιδρύτρια και Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος είναι η Καθηγήτρια Γλωσσολογίας και Ελληνικής Γλώσσας του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Associate in Linguistics του CHS – GR του Πανεπιστημίου Harvard κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Κοσμήτωρ της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και υπεύθυνη της μονάδας «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ» του Εργαστηρίου Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, ΜΜΕ και Εκπαίδευσης. Την οργανωτική διεύθυνση του προγράμματος στη Βοστώνη έχει η Εκτελεστική Διευθύντρια του Maliotis Cultural Center at Hellenic College κ. Χρυσούλα Κουρκουντή.
Πληροφορίες
Αφίσα προγράμματος | Program poster
Νέο εξ αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με έναρξη τον Νοέμβριο 2024
«Σχολικός εκφοβισμός και αντιμετώπισή του - Σχολική Διαμεσολάβηση»
|
(Νοέμβριος 2024 - Αύγουστος 2025)
Ξεκινά στο Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το πρόγραμμα επιμόρφωσης με «Σχολικός εκφοβισμός και αντιμετώπισή του - Σχολική Διαμεσολάβηση» (450 ωρών). Το πρόγραμμα υλοποιείται σε μία καινοτόμα πλατφόρμα μάθησης με διαδραστικό περιεχόμενο (βιντεοδιαλέξεις, quiz, δραστηριότητες, λειτουργία forum, σημειώσεις κ.ά.).
- Έναρξη προγράμματος: 01/11/2024
- Λήξη προγράμματος: 31/08/2025
- Ώρες επιμόρφωσης: 450 (15 ECTS)
- Διάρκεια: 9 μήνες
- Μέθοδος υλοποίησης: Εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση
- Επιστημονικά & Ακαδημαϊκά υπεύθυνος: Θεόδωρος Θάνος Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Έναρξη εγγραφών: 10/10/2024
- Λήξη εγγραφών: 30/10/2024 Παράταση εγγραφών μέχρι 15.11.2024
- Κόστος συμμετοχής: 150 Ευρώ με δυνατότητα καταβολής σε 3 δόσεις
- ΕΚΠΤΩΣΗ 20% (120€) εφάπαξ καταβολή του ποσού κατά την εγγραφή (στην αρχή)
- Προϋπόθεση συμμετοχής: Βεβαίωση φοίτησης
Σκοπός του προγράμματος:
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης αποσκοπεί να καλύψει ένα κενό σε θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού και σχολικής διαμεσολάβησης που δεν περιλαμβάνονται στα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων, παρά μόνο σε ελάχιστα.
Επιδιωκόμενοι στόχοι του προγράμματος:
- Διάκριση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού
- Κατανόηση και ερμηνεία φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού
- Αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού
- Επίλυση συγκρούσεων στο σχολείο
- Η αναγνώριση της διαμεσολάβησης ως εναλλακτικής πρακτικής ειρηνικής επίλυσης των συγκρούσεων στο σχολείο
- Εκπαίδευση μαθητών στη σχολική διαμεσολάβηση
- Εφαρμογή της διαμεσολάβησης στο σχολείο
- Αντιμετώπιση δυσκολιών στην εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης
- Αξιοποίηση του διαλόγου και της συζήτησης ως βάση για την επίλυση των διαφορών στο σχολείο
- Κατανόηση της συναισθηματικής κατάστασης των μαθητών
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Προπτυχιακούς φοιτητές/τριες τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Διδακτικές Ενότητες & Διδάσκοντες
1. Ορισμός σχολικής βίας και εκφοβισμού – Μορφές - Συχνότητα: Θεόδωρος Θάνος
2. Παράγοντες εκδήλωσης σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης: Απόστολος Κατσικάς
3. Θεωρητικές προσεγγίσεις της σχολικής βίας: Νίκος Παναγιωτόπουλος
4. Αντιμετώπιση της σχολικής βίας: Ηλίας Κουρκούτας
5. Επανορθωτική δικαιοσύνη, κοινωνική διαμεσολάβηση, σχολική διαμεσολάβηση: Θεόδωρος Θάνος
6. Ορισμός σχολικής διαμεσολάβησης, σκοπός στόχοι, αρχές, πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα: Παρασκευή Μπουκουβάλα
7. Επιλογή και εκπαίδευση μαθητών ως διαμεσολαβητές: Αντώνης Τσατσάκης και Θεόδ. Θάνος
8. Η συνεδρία της διαμεσολάβησης: Θεόδωρος Θάνος
9. Εφαρμογή της διαμεσολάβησης στο σχολείο:Θεόδωρος Θάνος και Παρασκευή Μπουκουβάλα
Διδάσκοντες:
Θεόδωρος Θάνος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ηλίας Κουρκούτας, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Στράτος Γεωργούλας, Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Νίκος Παναγιωτόπουλος, Καθηγητής Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε., ΕΚΠΑ
Απόστολος Κατσικάς, Διδάκτωρ Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Αντώνιος Τσατσάκης, Διδάκτωρ Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Παρασκευή Μπουκουβάλα, ΕΔΙΠ, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον Οδηγό σπουδών
Οι εγγραφές και η υλοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μέσω της σελίδας:
https://bullying-schoolmediation.gr/
Νέο εξ αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με έναρξη τον Οκτώβριο 2024
«Ψυχολογικές Προσεγγίσεις του Παιδικού Σχεδίου»
|
(Οκτώβριος - Νοέμβριος 2024)
Ξεκίνησε στο Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ο νέος κύκλος τους προγράμματος επιμόρφωσης με τίτλο «Ψυχολογικές Προσεγγίσεις του Παιδικού Σχεδίου» (50 ωρών). Το πρόγραμμα υλοποιείται με βιντεοδιαλέξεις σε μία καινοτόμα πλατφόρμα μάθησης με διαδραστικό περιεχόμενο (βιντεοδιαλέξεις, quiz, δραστηριότητες, λειτουργία forum, σημειώσεις κ.ά.).
- Έναρξη προγράμματος: 14/10/2024
- Λήξη προγράμματος: 18/11/2024
- Ώρες επιμόρφωσης: 50 (1,7 ECTS)
- Διάρκεια: 5 εβδομάδες
- Μέθοδος υλοποίησης: Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
- Επιστημονικά υπεύθυνος: Αναστάσιος Μικρόπουλος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Ακαδημαϊκά υπεύθυνη: Πλουσία Μισαηλίδη, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Έναρξη εγγραφών: 16 Σεπτεμβρίου 2024
- Λήξη εγγραφών: 4 Νοεμβρίου 2024 (έως το τέλος της 3ης εβδομάδας του μαθήματος)
- ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
- Κόστος υποβολής αίτησης για λήψη πιστοποιητικού επιμόρφωσης: 30 ευρώ (€)
- Προθεσμία υποβολής αίτησης λήψης πιστοποιητικού: 18 Νοεμβρίου 2024 (έως το τέλος του μαθήματος)
Σκοπός του προγράμματος:
Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στις κυριότερες έννοιες, θεωρητικές προσεγγίσεις και μελέτες στο χώρο της σχεδιαστικής ανάπτυξης των παιδιών. Μέσα από το μάθημα οι εκπαιδευόμενοι θα κατανοήσουν τα βασικά επιτεύγματα των παιδιών στις διάφορες περιόδους της σχεδιαστικής ανάπτυξης, θα εξοικειωθούν με τις κλασικές και σύγχρονες ψυχολογικές θεωρίες για την ανάπτυξη της σχεδιαστικής ικανότητας, θα κατανοήσουν την εκφραστική διάσταση των παιδικών σχεδίων, κ.α.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Ενδεικτικά, απευθύνεται σε:
- Σε φοιτητές και φοιτήτριες Τμημάτων Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Αγωγής και Φροντίδας στην πρώτη Παιδική ηλικία, Τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας κ.ά.
- Σε ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κοινωνικούς λειτουργούς και άλλους επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά
- Σε γονείς ή οποιονδήποτε άλλο ενδιαφέρεται να μάθει να αποκρυπτογραφεί το νόημα των παιδικών σχεδίων.
Διδακτικές Ενότητες & Διδάσκοντες
1η ενότητα: Εισαγωγή στην Ψυχολογία του Παιδικού Σχεδίου – Στάδια και Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Διδάσκουσα: Πλουσία Μισαηλίδη, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
2η ενότητα: Η ανθρώπινη φιγούρα στα σχέδια των παιδιών, Διδάσκουσα: Πλουσία Μισαηλίδη, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
3η ενότητα: Συναίσθημα και σχέδιο: Εκφραστικές τεχνικές απόδοσης/έκφρασης του συναισθήματος στα παιδικά σχέδια, Διδάσκουσες: Πλουσία Μισαηλίδη, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων & Φωτεινή Μπονώτη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
4η ενότητα: Το σχέδιο ως μέσο αξιολόγησης της νοημοσύνης και της προσωπικότητας του παιδιού, Διδάσκουσα: Φωτεινή Μπονώτη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
5η ενότητα: Ατομικές διαφορές στη σχεδιαστική ανάπτυξη, Διδάσκουσα: Φωτεινή Μπονώτη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Δωρεάν παρακολούθηση:
Έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε το μάθημα δωρεάν. Με αυτή την επιλογή προσφέρεται πρόσβαση σε όλο το υλικό του μαθήματος (βιντεοδιαλέξεις, ασκήσεις και εργασίες) και το forum.
Δυνατότητα απόκτησης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης:
Εφόσον επιθυμείτε με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος να λάβετε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μπορείτε να υποβάλετε την αντίστοιχη αίτηση. Η υποβολή της αίτησης μπορεί να πραγματοποιηθεί μέχρι την ολοκλήρωση του μαθήματος, δηλαδή μέχρι τις 18 Νοεμβρίου 2024.
Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον Οδηγό Σπουδών:
https://drive.google.com/file/d/1rj9taMvsEKNyLovKndVZjkY7s1NmEtBo/view?usp=sharing
Οι εγγραφές και η υλοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μέσω της σελίδας:
https://coursity.gr/courses/course-v1:UOI+ChildDrawings+2024_T3/about
Βίντεο προώθησης: https://youtu.be/6G4aQq8asfA
Νέο εξ αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με έναρξη τον Οκτώβριο 2024
«Διαπολιτισμικότητα, Μετανάστευση και Σχολείο»
|
(Οκτώβριος 2024 - Μάιος 2025)
Ξεκινά στο Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ο νέος κύκλος του προγράμματος επιμόρφωσης με τίτλο: «Διαπολιτισμικότητα, Μετανάστευση και Σχολείο» (450 ωρών). Το πρόγραμμα υλοποιείται σε μία καινοτόμα πλατφόρμα μάθησης με διαδραστικό περιεχόμενο (βιντεοδιαλέξεις, quiz, δραστηριότητες, λειτουργία forum, σημειώσεις κ.ά.).
- Αποκλειστικά διαδικτυακή εξ αποστάσεως διδασκαλία
- Αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών και Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και μοριοδοτείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Διδάσκοντες και επιστημονικά υπεύθυνοι των μαθημάτων αναγνωρισμένοι καθηγητές ελληνικών Πανεπιστημίων που εγγυώνται την υψηλή ποιότητα των μαθημάτων.
- Έναρξη προγράμματος: 14 Οκτωβρίου 2024
- Λήξη προγράμματος: 15 Μαΐου 2025
- Ώρες επιμόρφωσης: 450 (15 ECTS)
- Διάρκεια: 7 μήνες
- Μέθοδος υλοποίησης: Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση (με βιντεοδιαλέξεις)
- Επιστημονικά υπεύθυνος & Ακαδημαϊκά υπεύθυνος του προγράμματος:: Θεμιστοκλής Γκόγκας, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Έναρξη εγγραφών: 16 Σεπτεμβρίου 2024
- Λήξη εγγραφών: 14 Οκτωβρίου 2024
- Κόστος συμμετοχής: 200 ευρώ (€) – παρέχονται εκπτωτικές κατηγορίες/ καταβολή του κόστους σε 3 δόσεις
- Δυνατότητα δωρεάν παρακολούθησης της 1ης διδακτικής ενότητας του προγράμματος
- Link φόρμας υποβολής αίτησης για συμμετοχή στο πρόγραμμα: https://forms.gle/q8aaPyy11hU4zr3z5
Σκοπός του προγράμματος:
Οι πληθυσμιακές μετακινήσεις των τελευταίων δεκαετιών ανέδειξαν ένα πρόβλημα, που δεν είχε μελετηθεί σε βάθος: τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα των κοινωνιών της Ευρώπης. Παράλληλα, ανέδειξαν μια σειρά άλλων προβλημάτων που σχετίζονται με την αποδοχή των προσφύγων και των μεταναστών (ρατσισμός, αποκλεισμός, ξενοφοβία την αναγκαιότητα γνώσης και χρήσης μοντέλων ένταξης, ενσωμάτωσης και αφομοίωσης, καθώς και το καθώς και το θέμα της σχολικής ένταξης παιδιών αλλοδαπής προέλευσης πρώτης ή δεύτερης γενιάς.
Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή των θεμελιωδών θεωρητικών γνώσεων και τεχνικών σε ζητήματα που αφορούν τους παραπάνω βασικούς τομείς προσέγγισης του ζητήματος. Μια δεύτερη επιδίωξη του σεμιναρίου αφορά την ενημέρωση των συμμετεχόντων πάνω σε ζητήματα διαχείρισης της ετερότητας σε κοινωνικό, αλλά -κυρίως- και σε σχολικό επίπεδο. Η ενημέρωση δεν περιορίζεται σε θεωρητικό πλαίσιο, αλλά μέσω παιγνιδιών προσομοίωσης δίνεται η δυνατότητα μιας περισσότερο πρακτικής προσέγγισης του ζητήματος.
Ανάλογα με την ειδικότητά σας, παρέχεται η παρακάτω μοριοδότηση:
- 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές και αδιόριστοι υποψήφιοι) - (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019)
- 0.5 μόρια για τα στελέχη εκπαίδευσης (υποψήφιους Διευθυντές και Υποδιευθυντές) - (Nόμος 4547, ΦΕΚ Α'102/12-6-2018) ή 1 μόριο σύμφωνα με το νόμο Κεραμέως που είναι
- 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ
Επιπλέον τρόποι αξιοποίησης του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης
- Πιθανό κριτήριο ένταξης ή συνεκτιμώμενο ή μοριοδοτούμενο προσον σε ενδεχόμενο άνοιγμα πινάκων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
- Σημαντικό προσόν εύρεσης θέσης εργασίας Εκπαιδευτών Ενηλίκων στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), στις Πειραματικές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.), στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ, στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και στις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΣΕΚ) του ν. 4186/2013 (Α’ 193) - σε ειδικότητες αντίστοιχης με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευσης.
- Σημαντικό προσόν εύρεσης θέσης εργασίας για Κοινωνικούς Λειτουργούς, Φιλολόγους, Ψυχολόγους κ.λπ. του Ι.Νε.Δι.Βι.Μ σύμφωνα με την υπ' αριθ. 3915/192/15.04.2016 "Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων προς σύναψη σύμβασης έργου ιδιωτικού δικαίου στο πλαίσιο του προγράμματος υποδοχής και φιλοξενίας αιτούντων άσυλο και ασυνόδευτων ανηλίκων.
- Σημαντικό προσόν εύρεσης θέσης εργασίας σε Δήμους, ΜΚΟ και συναφείς δομές στην εκπαίδευση παλιννοστούντων και μεταναστών.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Σε κάθε ενδιαφερόμενο (κάτοχο Απολυτηρίου Λυκείου). Ενδεικτικά, απευθύνεται σε:
- Εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης κάθε ειδικότητας
- Δημόσιους Υπαλλήλους
- Υπαλλήλους Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης
- Στελέχη εκπαίδευσης
- Κοινωνικούς λειτουργούς, Ψυχολόγους, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές.
- Φοιτητές σχολών συναφών με τα παραπάνω.
- Σε κάθε ενδιαφερόμενο (κάτοχο Απολυτηρίου Λυκείου)
Διδακτικές Ενότητες & Διδάσκοντες
1η ενότητα: Εισαγωγικά – Εννοιολογική Αποσαφήνιση, Διδάσκοντες: Θ. Γκόγκας (Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) & Π. Ηλιόπουλος (ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)
2η ενότητα: Μετακινήσεις Πληθυσμών, Διδάσκοντες: Σ. Βλαχόπουλος (Καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο), Σ. Λίβας (Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο) & Π. Ηλιόπουλος (ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)
3η ενότητα: Διαπολιτισμική Επικοινωνία, Διδάσκων: Σ. Βλαχόπουλος (Καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο)
4η ενότητα: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρητική Προσέγγιση, Διδάσκοντες: Π. Ηλιόπουλος (ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Α. Γκότοβου (Επίκουρη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) & Θ. Γκόγκας (Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)
5η ενότητα: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Ρητορική του Μίσους, Διδάσκοντες: Π. Ηλιόπουλος (ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) & Α. Γκότοβου (Επίκουρη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)
6η ενότητα: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Βέλτιστες Πρακτικές και Διδακτικές Προτάσεις, Διδάσκοντες: Κωσταντίνος Γκαραβέλας (Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) & Θ. Γκόγκας (Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)
Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον Οδηγό σπουδών:
https://drive.google.com/file/d/1SmJcQYabatvbT0wOophP6Wytgz2fOCbc/view?usp=sharing
Οι εγγραφές και η υλοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μέσω της σελίδας:
https://coursity.gr/courses/course-v1:UOI+Intercult_Imm_Sch+2024_T3/about
Νέο εξ αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με έναρξη τον Οκτώβριο 2024
«Θέατρο και γυναικεία χειραφέτηση: Από την κλασική αρχαιότητα στη σύγχρονη εποχή»
|
(Οκτώβριος 2024 - Μάιος 2025)
Ξεκινά στο Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το νέο, ετήσιο, εξ αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης: «Θέατρο και γυναικεία χειραφέτηση: Από την κλασική αρχαιότητα στη σύγχρονη εποχή». Το πρόγραμμα υλοποιείται με βιντεοδιαλέξεις (MOOCs) σε μία καινοτόμα πλατφόρμα μάθησης με διαδραστικό περιεχόμενο (βιντεοδιαλέξεις, quiz, δραστηριότητες, λειτουργία forum, σημειώσεις κ.ά.). Περιλαμβάνει 450 ώρες επιμόρφωσης και διαρκεί 7 μήνες. Αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών και Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και μοριοδοτείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Έναρξη προγράμματος:14 Οκτωβρίου 2024
- Λήξη προγράμματος: 15 Μαΐου 2025
- Ώρες επιμόρφωσης: 450 (15 ECTS)
- Διάρκεια: 7 μήνες
- Μέθοδος υλοποίησης: Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση (με βιντεοδιαλέξεις)
- Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος: Δρ. Αντιγόνη Σαμίου, Ε.ΔΙ.Π. Συγκριτικής Φιλολογίας (Μ.ΝΕ.Φ.) Τμήματος Φιλολογίας Π.Ι.
- Ακαδημαϊκά υπεύθυνη του προγράμματος: Δρ. Ελένη Γκαστή, Καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής και Λατινικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας Π.Ι.
- Έναρξη εγγραφών:16 Σεπτεμβρίου 2024
- Λήξη εγγραφών:14 Οκτωβρίου 2024
- Κόστος συμμετοχής: 250 ευρώ (€) – παρέχονται εκπτωτικές κατηγορίες/ καταβολή του κόστους σε 3 δόσεις
- Δυνατότητα δωρεάν παρακολούθησης της 1ης διδακτικής ενότητας του προγράμματος
- Link φόρμας υποβολής αίτησης για συμμετοχή στο πρόγραμμα: https://forms.gle/nbAEwxmx4BVcQzuG9
- Αποκλειστικά διαδικτυακή εξ αποστάσεως διδασκαλία
- Μοριοδοτήσεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Πιστοποιητικό επιμόρφωσης από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
- Διδάσκοντες και επιστημονικά υπεύθυνοι των μαθημάτων αναγνωρισμένοι καθηγητές ελληνικών Πανεπιστημίων που εγγυώνται την υψηλή ποιότητα των μαθημάτων.
Σκοπός του προγράμματος:
Οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν γνωστά και αξιόλογα έργα της αρχαίας κλασικής και σύγχρονης, ευρωπαϊκής και νεοελληνικής, δραματουργίας, στα οποία ο ρόλος της γυναίκας αναδεικνύεται καθοριστικός διαμέσου της συνειδητής επιδίωξης των στόχων της σε προσωπικό, οικογενειακό και κοινωνικό πλαίσιο. Ειδικότερα, το μάθημα θα σκιαγραφήσει ποικίλους γυναικείους χαρακτήρες που εκδηλώνουν έναν πρωτόγνωρο και αξιοθαύμαστο δυναμισμό για την εποχή τους διεκδικώντας το δικαίωμα στον έρωτα, στην εργασία, στην εξουσία και, εν γένει, στην ανθρώπινη ευτυχία. Αναλύονται η σκέψη, η ψυχοσύνθεση, καθώς και ο λόγος της γυναίκας που συνθέτουν την εξέλιξη της προσωπικότητάς της μέσα από την παράλληλη μελέτη των ποικίλων αισθητικών χαρακτηριστικών της δραματουργίας.
Στόχοι του μαθήματος είναι οι συμμετέχουσες/οντες:
α) Να έρθουν σε επαφή με νέα επιστημονικά δεδομένα που αφορούν το αρχαίο κλασικό και σύγχρονο, ευρωπαϊκό και νεοελληνικό, θέατρο σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους, καλλιεργώντας κριτική σκέψη, αναπτύσσοντας γόνιμους προβληματισμούς και ευαισθησίες για διαχρονικά ζητήματα, όπως αυτά των έμφυλων ταυτοτήτων και της γυναικείας χειραφέτησης, ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στις σύγχρονες παιδαγωγικές, διδακτικές και κοινωνικές απαιτήσεις του μαθητικού κοινού, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
β) Να εμβαθύνουν στις παιδαγωγικές και, εν μέρει, διδακτικές προσεγγίσεις των θεατρικών έργων που συμβάλλουν στην προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, στην εποικοδομητική επικοινωνία και συνεργασία, στη δημιουργικότητα, στην καλλιέργεια διαπολιτισμικής συνείδησης και στη γόνιμη αλληλεπίδραση παιδιών, εφήβων και ενηλίκων.
γ) Να εξετάσουν τις διεπιστημονικές και διαθεματικές δυνατότητες που προσφέρει η μελέτη των θεατρικών έργων στο πλαίσιο των Διαπολιτισμικών προσεγγίσεων σε κοινωνικό, αλλά και εκπαιδευτικό επίπεδο.
δ) Να επαναπροσδιορίσουν την προοπτική ποικίλης αξιοποίησης θεατρικών κειμένων μέσα από την ένταξή τους στα σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα και στις καινοτόμες δράσεις.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Όλες/ους όσες/ους αγαπούν το θέατρο και θα τους ενδιέφερε να εμβαθύνουν στο θέμα της γυναικείας χειραφέτησης, όπως αυτό εμφανίζεται διαχρονικά, τόσο σε κλασικά όσο και σε σύγχρονα θεατρικά έργα. Μπορούν να το παρακολουθήσουν όλες και όλοι για λόγους προσωπικής, πνευματικής και ψυχικής καλλιέργειας και, ειδικότερα, απόφοιτοι Πανεπιστημιακών, καθηγητικών σχολών που στοχεύουν στην απόκτηση βεβαίωσης ενός μοριοδοτούμενου σεμιναρίου προκειμένου να την καταθέσουν για την υποψηφιότητά τους ως εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης στο ΑΣΕΠ και, επιπρόσθετα, σε συνάρτηση με την ειδικότητά τους, να αξιοποιήσουν τις αποκτηθείσες γνώσεις κατά τη διδασκαλία τους στην εκπ/ση μέσα από διεπιστημονικές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις.
Διδακτικές Ενότητες & Διδάσκοντες
1η Διδακτική Ενότητα: Η θέση της γυναίκας στη διαχρονία του θεατρικού γίγνεσθαι, Διδάσκοντες: Δρ. Αντιγόνη Σαμίου, Ε.ΔΙ.Π. Συγκριτικής Φιλολογίας (Μ.ΝΕ.Φ.) Τμήματος Φιλολογίας Π.Ι & Θεολόγου Βασιλική, Διδάκτωρ του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης & Θεολόγου Χρύσα, Διδάκτωρ του Τμήματος Φιλολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης & Κουτέρη Σοφία, Υποψήφια Διδάκτωρ Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων & Μπριάκου Ειρήνη-Νίκη, Διδάκτωρ Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων & Πιπεριάς Παύλος, Υποψήφιος Διδάκτωρ Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
2η ενότητα: Γυναικεία Χειραφέτηση στην Αρχαιοελληνική Τραγωδία (Μέρος Α΄), Διδάσκουσα: Μπριάκου Ειρήνη-Νίκη, Διδάκτωρ Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
3η ενότητα: Γυναικεία Χειραφέτηση στην Αρχαιοελληνική Τραγωδία (Μέρος Β’), Διδάσκων: Πιπεριάς Παύλος, Υποψήφιος Διδάκτωρ Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
4η ενότητα: «Η γυναικεία χειραφέτηση στις κωμωδίες του Αριστοφάνη: Λυσιστράτη, Θεσμοφοριάζουσες, Εκκλησιάζουσες», Διδάσκουσα: Κουτέρη Σοφία, Υποψήφια Διδάκτωρ Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
5η ενότητα: Η γυναικεία χειραφέτηση στην Ευρωπαϊκή δραματουργία, Διδάσκουσα: Δρ. Αντιγόνη Σαμίου, Ε.ΔΙ.Π. Συγκριτικής Φιλολογίας (Μ.ΝΕ.Φ.) Τμήματος Φιλολογίας Π.Ι
6η ενότητα: Πρώιμες εκδηλώσεις του φεμινισμού στα νεοελληνικά θεατρικά έργα, Διδάσκουσα: Θεολόγου Χρύσα, Διδάκτωρ του Τμήματος Φιλολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
7η ενότητα: Η εξέλιξη του γυναικείου λόγου στη σύγχρονη δραματουργία, Διδάσκουσα: Θεολόγου Βασιλική, Διδάκτωρ του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Αναλυτικές πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στον Οδηγό Σπουδών:
https://drive.google.com/file/d/1RpTsStmuBRfbhvhH9sB1wGY4zqLTTduV/view?usp=sharing
Οι εγγραφές και η υλοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μέσω της σελίδας:
https://coursity.gr/courses/course-v1:UOI+TheaterAndWomenEmancipation+2024_T1/about